Data aanleveren
SBR Huurinformatie SBR Jaarrekening SBR Taxatierapport
Over ons
FAQ
Contact

Log in

Log zakelijk in met eHerkenning Log in met iDIN als particulier
Wat is iDIN?

iDIN is een identificatiemethode waarmee je op een veilige en betrouwbare manier kunt inloggen. Het is een dienst van de banken, waarbij je jouw identiteit kunt bevestigen. Op deze manier heeft de ontvangende partij zekerheid over wie de aanlevering plaatst en kan dit op een veilige manier plaatsvinden. Daarnaast is het voor de aanleverende gebruiker ook een betrouwbare manier welke voldoet aan de privacy-eisen vanuit de werkgever.
Meer informatie is te vinden op: https://www.idin.nl/

Wie kan iDIN gebruiken?

Het inloggen met iDIN is beschikbaar voor particulieren en kan worden gebruikt voor het aanleveren van SBR Huurlijsten. Om in te loggen heb je een particuliere rekening nodig. Het is daarom niet mogelijk om met een zakelijke rekening in te loggen.

In de toekomst zal Mijn Data, Mijn Business deze functionaliteit verder uitbreiden.

Ik ervaar problemen tijdens het inloggen. Hoe kan ik support krijgen?
Ervaar je problemen bij het inloggen? Neem dan contact op met onze supportdesk via support@mijndatamijnbusiness.nl of 085-1307282.
Wat is eHerkenning en waarom heb ik het nodig?

eHerkenning is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor organisaties (bedrijven). Organisaties kunnen via eHerkenning veilig inloggen bij overheden en bedrijven. Voor zichzelf en voor klanten of cliënten. Het uitwisselen van gegevens is hierdoor veiliger en sneller dan voorheen. 

Mijn Data, Mijn Business maakt gebruik van eHerkenning om te weten welke organisatie is ingelogd. Op het moment dat jij inlogt, zie je dus direct de gegevens van jouw organisatie . 

Sinds 2019 is eHerkenning voor veel bedrijven en instellingen verplicht. De overheid doet momenteel voornamelijk zaken met instanties die gebruik maken van eHerkenning. Zo weten zij precies met wie zij te maken hebben. Een groot voordeel van eHerkenning is dat je met 1 inlogsysteem bij meerdere organisaties kunt inloggen. 

eHerkenning aanvragen kan alleen als je staat ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (KVK) of met een uitgeschreven KVK-nummer. Buitenlandse bedrijven zonder vestiging in Nederland en sommige andere organisaties in Nederland hebben geen KVK-nummer. Zij kunnen eHerkenning niet gebruiken. 

eHerkenning komt in verschillende betrouwbaarheidsniveaus. Hoe hoger het niveau, hoe meer gevoelige informatie je kunt uitwisselen en des te meer zekerheid de dienstverlener heeft over jouw online identiteit. Mijn Data, Mijn business ondersteunt de volgende eHerkenning betrouwbaarheidsniveaus: EH2 +, EH3 en EH4.  

Meer informatie is te vinden op: https://www.eherkenning.nl/

Hoe log ik in via eHerkenning?

Met eHerkenning kun je inloggen op Mijn Data, Mijn Business. Dat doe je via https://www.mijndatamijnbusiness.nl/log-in. Klik op de knop ‘Log in met eHerkenning’. Je wordt nu doorgestuurd naar een KPN inlogomgeving (KPN is onze partner voor eHerkenning). Kies jouw eHerkennings leverancier (dit hoeft niet KPN te zijn) en log vervolgens in met je gegevens. Je wordt daarna doorgestuurd naar Mijn Data, Mijn Business. Daar kom je direct in je eigen account uit. 

Hoe vraag ik eHerkenning en een eHerkenningsmiddel aan?

Herkenning vraag je aan bij een erkende leverancier. Voor Mijn Data, Mijn Business heb je een eHerkenningsmiddel van tenminste niveau EH2+ nodig. Middelen van niveaus EH3 en EH4 werken ook met Mijn Data, Mijn Business. 

Vraag een eHerkenningsmiddel van niveau EH2+, EH3, of EH4 aan bij een van de volgende leveranciers.  

Tip: wil je ook zaken wilt regelen bij het UWV? Kies dan direct voor EH3, want het UWV vereist niveau EH3. Een EH3 middel werkt ook voor Mijn Data, Mijn Business. 

eHerkennings aanbieder  Website 
KPN  KPN website 
Reconi*  Reconi website 
Digidentity  Digidentity website 
QuoVadis  QuoVadis website 
We-ID  We-ID website 
Zlogin  Zlogin website 

 

Ga voor meer informatie naar: Leveranciersoverzicht | eHerkenning. 

Machtiging voor eHerkenning

Wat is een machtiging?

Een machtiging geeft je de rechten om namens een organisatie gebruik te maken van Mijn Data, Mijn Business. Alleen bevoegde personen kunnen dus gebruik maken van het platform. Een machtiging is persoonsgebonden. Zonder een machtiging voor Mijn Data, Mijn Business kun je niet inloggen. 

Hoe werkt een machtiging?

Met behulp van een zogenaamde stermachtiging kun je namens je organisatie alle diensten gebruiken. Heb je een stermachtiging voor je organisatie? Dan kun je direct inloggen op Mijn Data, Mijn Business. 

Heb je geen stermachtiging, dan moet de beheerder van je organisatie via de portal van de leverancier van jouw eHerkenningsmiddel (KPN, Reconi, Digidentity, QuoVadis, We-ID of Zlogin) een specifieke machtiging instellen voor het gebruik van Mijn Data, Mijn Business. De beheerder van eHerkenning binnen jouw organisatie is vaak de persoon die de eerste eHerkenningsaanvraag heeft gedaan.  

Machtigingen beheren en wijzigen 

In de online beheermodule van je leverancier kun je zelf machtigingen aanvragen en wijzigen. De beheerder van je organisatie regelt daar wie voor welke dienst gemachtigd moet worden. Ook geeft de beheermodule een totaaloverzicht van alle verstrekte eHerkenning inlogmiddelen (aangeschaft bij dezelfde leverancier), machtigingen en betrouwbaarheidsniveaus binnen de organisatie(s) waarvoor de beheerder gemachtigd is. Bovendien heb je in de beheermodule van een aantal leveranciers de mogelijkheid om eenvoudig nieuwe eHerkennings middelen aan te schaffen en te upgraden. Vraag je leverancier naar de mogelijkheden.

Let op: de machtiging heet ‘SBR Nexus, verzenden van bedrijfsrapportages’ en niet ‘Mijn Data, Mijn Business’.

Storing bij We-ID

Er zijn momenteel wat inlogproblemen voor gebruikers die met eHerkenning van We-ID willen inloggen op Mijn Data Mijn Business.

Probeer je in te loggen met We-ID en lukt dit niet? Neem dan contact op met onze supportafdeling via deze link.

Cookies

Mijn Data Mijn Business gebruikt cookies om je bezoek aan onze website persoonlijker te maken. Er worden ook cookies door derden aangemaakt voor technische, analytische en marketingdoeleinden. Meer informatie hierover is terug te vinden in de privacy policy.

Instellingen Accepteer

Onze website gebruikt functionele en analytische cookies om je ervaring te verbeteren en relevante inhoud te tonen tijdens het browsen. Hieronder kun je kiezen welk type cookies je wil accepteren.

Cookie instellingen

Annuleer Opslaan