Welkom bij de nieuwe manier van KYC-informatie aanleveren

ABN AMRO, ING en Rabobank werken samen om het voor klanten makkelijker te maken Know Your Customer (KYC)-informatie aan te leveren. De informatie die alle drie de banken opvragen, is gebundeld in een formulier. Deze willen we nu testen via een use case waarbij u heeft aangegeven te willen meewerken. Daar zijn we heel blij mee.  Met uw feedback zijn wij in staat het KYC-proces te verbeteren. U ontvangt hiervoor later nog een feedback-formulier. Zo bouwen we samen aan een digitale toekomst die het KYC proces zal vereenvoudigen.

Houd u er alstublieft rekening mee dat het formulier nog een eenvoudig basisformulier is en nog niet lijkt op de uiteindelijke oplossing. Ook zal het zo zijn dat we meer informatie van u vragen dan bij een reguliere KYC-revisie. Mogelijk komen we ook nog bij u terug met inhoudelijke vragen.

Praktische informatie vindt u in een Instructievideo en in de Handleiding (opent in apart tabblad). Hierin leest u ook wat er met uw gegevens gebeurt en vindt u een uitleg over de belangrijkste begrippen.

Voor het inloggen in het formulier wordt gebruik gemaakt van eHerkenning 2+. Heeft u dit nog niet, dan kunt u op ons overzicht kijken van aanbieders.

Stappenplan

Stap 1

Vul je gegevens in het KYC-formulier en download het KYC-rapport als u klaar bent.

Stap 2

Upload de gemaakte rapportage (XBRL) en de bijlagen.

Heeft u vragen?

Mocht u er toch niet helemaal uitkomen, dan kunt u chatten, bellen of mailen. De contactgegevens hiervoor vindt u onderaan deze pagina.

Namens ABN AMRO, ING en Rabobank willen wij u alvast hartelijk danken voor uw medewerking.