SBR Taxatierapport

Ben je gevraagd om digitaal een SBR Taxatierapport aan te leveren? Op deze pagina vind je meer informatie over wat wordt verstaan onder een SBR Taxatierapport en hoe je deze kunt aanleveren.

Wat is een SBR Taxatierapport ?

Het uitwisselen van een taxatierapport gebeurde in het verleden veelal via PDF-bestanden. Een handmatig proces dat tijdrovend is en waarbij de kans op fouten en het aanleveren van onvolledige informatie groot is. Tegenwoordig is het mogelijk om digitaal een taxatierapport gestandaardiseerd en conform SBR-standaarden te delen. Zo wissel je in enkele stappen je taxatierapport papierloos uit, bijvoorbeeld met financiers. Dit heeft meerdere voordelen. Allereerst stroomlijnt digitale gegevensuitwisseling volgens SBR-standaarden voor bedrijven en ondernemers het proces bij het uitwisselen van zakelijke gegevens. Tegelijkertijd biedt het ook commerciële kansen in de snelgroeiende digitale economie.

Opstellen
Stel je taxatierapport op in jouw taxatie softwarepakket. Onderteken deze, indien gewenst, met behulp van Vidua.
Aanleveren
Vanuit jouw taxatie softwarepakket verzend je de taxatie via Mijn Data, Mijn Business naar de financier.

Taxatierapport aanleveren

Je kunt direct een SBR Taxatierapport delen met financiers via softwarepakketten die zijn aangesloten bij Mijn Data, Mijn Business. Hieronder zie je welke softwarepakketten dit zijn. Staat jouw softwarepakket er niet tussen? Laat het ons dan weten. Is er een digitale handtekening vereist? Vraag dan eerst een PKI-overheidscertificaat aan.

Staat jouw softwarepakket er niet tussen?

Laat het ons dan weten
Er zijn geen resultaten gevonden.